Welcome to my Private Peacock's Breeding Farms!

Selamat Datang ke Laman Ladang Penternakan Merak. Membiak beberapa spesis unggas seperti Burung Merak , Kuang, Ayam Mutiara, Ayam Piru, Angsa, Itik , Silkie, Polish, Button Quail, Coachin dll.

Sunday, October 24, 2010

Fuhh!! Nasib baik.. Alhamdulillah....

Salam buat semua pengunjung,

Baru ni, saya amat bernaseb baik dan bersyukur sangat2... buat semua geng-geng yang menternak unggas atau burung eksotik perlu berhati-hati dengan wabak sampar. Wabak sampar atau hawar ataupun New Castle Disease... Baru2 nie, lebih kurang seminggu lepas, saya dapat tahu ayam-ayam kampung di rumah-rumah sebelah jiran saya habis mati dipercayai akibat wabak pembunuh unggas nie... habis semua ayam sekor pun tak tinggal... Saya memang tak senang duduk, mana taw berjangkit kat merak-merak saya pula... tunggu-tunggu punya Alhamdulillah... masih lagi tak kena.... harap-harap geng kat MPF ni imun dengan vaksin yang saya bagi baru je 2 minggu sebelum tue... buat kengkawan yang ada menternak ayam tu, dinasihatkan untk memberi unggas anda dengan ND Vaksin... Memang dasyat bila jiran kata langsung sekor pun tak tinggal...boleh dapatkan daripadapembekal alatan penternakan yang terdekat. dan buat penternak yang berada di Perlis, Jabatan Veterinar Kangar, sudahpun membekal vaksin ini dengan harga rm120 sebotol...

Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...